Over Bazalt Wonen Nieuws en documenten Laatste nieuws Digitaal klantpanel beoordeelt onze bereikbaarheid

Digitaal klantpanel beoordeelt onze bereikbaarheid

Leestijd: 2 min

Bazalt Wonen heeft een Digitaal klantpanel, waar alle huurders lid van kunnen worden. Wij sturen het Digitaal klantpanel een paar keer per jaar een vragenlijst. Dit keer wilden we de mening van het klantpanel weten over de bereikbaarheid van Bazalt Wonen.

De belangrijkste resultaten

  • Het Digitaal klantpanel bestaat uit 270 huurders van Bazalt Wonen. 94 leden vulden de enquête over onze bereikbaarheid in.
  • Bijna 60% van deze huurders heeft in de achterliggende 3 maanden contact met ons gehad. Voor meer dan de helft was dit contact telefonisch.
  • Over het algemeen ervaart het klantpanel weinig moeite om Bazalt Wonen te bereiken. Dit geldt niet voor iedereen: een kleine 15% geeft aan wel moeite te ervaren. Zij staan bijvoorbeeld lang in de wacht, vinden het keuzemenu niet prettig en willen sneller een antwoord.
  • De openingstijden van Bazalt Wonen worden door het klantpanel als goed/passend ervaren.
  • Zo’n 7,5% van het panel dat de vragenlijst invulde, geeft aan ontevreden te zijn over het telefonisch contact met Bazalt Wonen. Bijvoorbeeld omdat men niet is teruggebeld. Als mogelijke verbeteringen worden genoemd het (sneller) terugbellen en direct iemand aan de lijn krijgen die ook de afspraken inplant. De overige invullers zijn tevreden, zeer tevreden of hebben een neutrale mening over het telefonisch contact met Bazalt Wonen.
  • Ook over het digitaal contact met Bazalt Wonen is het klantpanel over het algemeen tevreden. Zo’n 10% is ontevreden. Men vraagt om sneller reageren, het terugkoppelen van de stand van zaken en een duidelijkere digitale omgeving voor ouderen.
  • Op de vraag wat men het meest belangrijk vindt aan het contact met Bazalt Wonen, is snelheid een veelgekozen antwoord, net als het makkelijk een afspraak maken met een medewerker. Ook een boodschap achterlaten en teruggebeld worden en een vast contactpersoon worden genoemd.

Het vervolg
We gaan met de resultaten aan de slag, om onze dienstverlening verder te verbeteren. Het Digitaal klantpanel ontvangt voor de zomer de volgende vragenlijst per mail.

Ook lid worden van het digitaal klantpanel?
We willen het Digitaal klantpanel van Bazalt Wonen graag groter maken. Wij vinden uw mening belangrijk. Door met ons mee te denken, kunnen wij onze dienstverlening verder verbeteren. Wordt u ook lid? U kunt zich aanmelden op onze website: www.bazaltwonen.nl/digitaalklantpanel.