Verwarming, warm water en mechanische ventilatie

Is uw verwarming uitgevallen of heeft u geen warm water?

Controleer dit eerst met onderstaand stappenplan

Stap

1

Ketel nog aan?

Staat de CV ketel of warmtepomp aan? Zit de stekker in het stopcontact? Zijn de groepen in de meterkast nog aan?
 

Stap

2

Controleer de temperatuur

Staat de ketelthermostaat op minimaal 70°C?
 

Stap

3

Controleer de kranen van de radiator

Doet de verwarming het niet? Controleer dan of de radiatorkranen openstaan en of de thermostaat hoog genoeg staat ingesteld. 

Stap

4

Controleer de kranen van uw bad/douche/wastafel

Heeft u geen warm water? Zijn de uitlopen van de kranen, douchekop of baduitloop goed schoon/open? Zijn deze niet verstopt door bijvoorbeeld kalk? Controleer ook of er voldoende druk staat op de waterleiding. 

Stap

5

Reset de ketel

Reset de ketel met de reset knop op de CV ketel. Of haal de stekker eruit voor 30 sececonden en stop deze weer terug in het stopcontact.
 

Stap

6

Vul de CV bij

Staat er voldoende druk op de ketel? Dit kunt u zelf controleren en oplossen. Hieronder leest u hoe dat werkt. 
 

Stap

7

Ontlucht de CV

Dit kunt u zelf controleren en oplossen. Hieronder leest u hoe dat werkt. 

CV ontluchten en bijvullen
  • Als de verwarming tikt en borrelt is het meestal omdat er luchtbellen in zitten. Dan is het tijd om de verwarming te ontluchten. Bekijk hier hoe u dit werkt.
  • De waterdruk van uw cv moet tussen de 1,5 en 2,0 bar zijn. Als de druk lager is, moet u de cv-ketel bijvullen. Bekijk hier hoe dit werkt. 
Mechanische ventilatie

Storing met uw mechanische ventilatie of warmte terugwin installatie (WTW)? Neem zelf contact op met de installateur in uw regio. U vindt de contactgegevens in de rechterkolom.

Heeft u ventilatie die met de lichtschakelaar aangezet moet worden? Dit is geen mechanische ventilatie. Neem contact met ons op om dit te laten repareren of selecteer ‘Andere reparatie’ als u dit reparatieverzoek online bij ons in wilt dienen.

 

Hulp inschakelen

Kunt u de problemen met uw CV niet zelf oplossen? Neem contact op met de installateur in uw regio.

  • Gemeente Zaltbommel: bel Kemkens: 088 50 50 310
  • Gemeente Altena: bel de Werkendamse Verwarmings Centrale (WVC): 0183 502 755

Het kan voorkomen dat er geen contract is voor uw toestel bij Kemkens of de WVC. In dat geval pakt Bazalt Wonen de reparatie op. Dien dit verzoek online bij ons in via 'Andere reparatie' of neem contact met ons op. 

Terug naar reparatie melden